Tennis

Algemene informatie tennis (bron: tennis.nl)

Tennis is wereldwijd een van de meest beoefende sporten. In Nederland alleen al zijn ruim 1.700 verenigingen en daarmee 580.000 tennissers aangesloten bij de KNLTB. Meer dan een miljoen mensen staan regelmatig op de baan. En dat is niet zo gek, want iedereen kan leren tennissen. Alex Reijnders, Technisch Manager bij de KNLTB, legt jou de
verschillende onderdelen persoonlijk uit.

Voor de allerkleinsten zijn er al tennisprogramma’s die je kennis laten maken met de sport. De KNLTB heeft daar Tenniskids voor in het leven geroepen. Een tennisprogramma voor kinderen van 4 tot 15 jaar, om hen spelenderwijs in aanraking te laten komen met de sport tennis en tegelijkertijd de fysieke en sociale vaardigheden te versterken.

Wil je meer weten over Tenniskids?
Klik dan hier!

Niet alleen bij de allerkleinsten maar ook bij ouderen is tennis nog steeds een populaire sport. Tennis is gezond, is namelijk goed voor hart- en bloedvaten en uit onderzoek blijkt dat mensen die tennissen een hogere levensverwachting hebben. Op internationaal niveau zijn er zelfs nog 85+ toernooien, het is dus nooit te laat om te beginnen of om weer opnieuw in te stromen!